„Bezpieczne wakacje”

Wielkimi krokami zbliżają się wakacje – upragniony czas odpoczynku od szkolnych obowiązków. U progu wakacji uczniowie klasy II a wraz z wychowawcą – panią Dorotą Machowską uznali, że warto się pochylić nad zasadami bezpieczeństwa , jakimi należy się kierować podczas letniego odpoczynku.

W ramach zajęć edukacyjnych „Bezpieczne wakacje” uczniowie obejrzeli cykl filmów instruktażowych na temat tego jak zachowywać się nad morzem, w górach, podczas pobytu w lesie, itp. Oraz odbyli na ten temat szereg pogadanek. Podsumowując zdobyte informacje uczniowie wykonali lapbooki zatytułowane „Bezpieczne wakacje”.

 Lapbook jest czymś w rodzaju teczki tematycznej, w której możemy umieścić wiadomości na wybrany temat. Swoim wyglądem przypomina książkę z mnóstwem sekretów i mobilnych elementów. Właśnie te interaktywne elementy sprawiają, że nauka staje się ciekawsza, pełna niespodzianek, zagadek.

Kala i pszczoły odwiedzają klasę IIa

Klasa II a z dużym zainteresowaniem obejrzała film rekomendowany przez Kuratorium Oświaty w Kielcach zatytułowany „Kala i pszczoły” .

Wieloodcinkowy cykl video „Kala i Pszczoły” to najnowsza odpowiedź Fundacji APIUKULTURA na współczesny trend innowacyjnego kształcenia. Celem filmów jest rozbudzenie w najmłodszych chęci troski o ekosystem, w którym funkcjonujemy. Seria filmów „Kala i pszczoły” dedykowana jest dla najmłodszych i wpisuje się tematycznie w program edukacyjny klas 1-3 szkół podstawowych. Cykl składa się z odrębnych odcinków, które w przystępny i twórczy sposób omawiają wybrane zagadnienia pszczelarskie i proekologiczne. Projekt łączy naukę z dobrą zabawą.

Po obejrzeniu emitowanych filmów, uczniowie klasy II a , wraz z wychowawcą – p. Dorotą Machowską – wybrali się w poszukiwaniu naszych pszczelich przyjaciół.

Galeria zdjęć

konkurs z języka angielskiego

22 czerwca odbył się Konkurs z języka angielskiego – Master of Vocabulary. Konkurs został zorganizowany przez p. Agnieszkę Konat i przeprowadzony w klasach 3 SP. Uczniowie zmagali się z zadaniami, które sprawdzały znajomość słownictwa poznanego w klasie 3. 

Wyniki konkursu:

Tytuł „Master of Vocabulary” otrzymali uczniowie:

Julia Stępień – kl. IIIc

Kinga Nowak - kl. IIIb

Jakub Murek – kl. IIIa

Drugie miejsce zdobyli uczniowie:

Lena Suchojad – kl. IIIc

Kacper Gad – kl. IIIb

Błażej Górski – kl. IIIb

Trzecie miejsce zajął :

Bartłomiej Sierant – kl. IIIb

Zwycięzcy otrzymają nagrody książkowe, a wszyscy uczestnicy otrzymają dyplomy za udział w konkursie. GRATULUJEMY !

KLASA IA włącza się i wspiera!

Dziękujemy za nominację do akcji #niebieskiemotyle2021

Nominujemy:

1) Klasę VII C ZPO w Bogorii wraz z wychowawczynią Panią Magdaleną Śledź

2) Grupę MISIAKI z przedszkola w Bogorii z wychowawczynią p. Bożeną Ciemińską

3)Klasę IB ZPO w Bogorii z wychowawczynią p. Anną Maj

Zasady:

CELEM akcji jest POSZERZANIE ŚWIADOMOŚCI NA TEMAT AUTYZMU I PRZEKAZANIE ISKIERKI PRZYJAŹNI OSOBOM Z AUTYZMEM I ICH RODZINOM.

Jak przekazać taką niebieską iskierkę przyjaźni? To bardzo proste. Wystarczy:

1) Ubrać się na niebiesko (nie dotyczy służb mundurowych).

2) Wykonać pracę plastyczną np. odbić niebieskie ręce w kształcie motyla lub serca albo wykonać dowolną aktywność wg. własnej inwencji twórczej np. „taniec motyla".

3) Zrobić zdjęcie lub nagrać film z tworzenia pracy i wstawić na swój profil na Facebook oraz przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ważne, aby na zdjęciu lub filmie ujęte były pozdrowienia: JESTEŚMY Z WAMI NIEBIESKIMI MOTYLAMI! (nagrane lub napisane).

4) Nominować kolejne trzy osoby (może to być również grupa klasowa, oddział przedszkolny lub instytucja) i powiadomić je o tym.

5) Każda osoba włączająca się do akcji #challengeniebieskiemotyle2021 do publikowanego zdjęcia lub filmu dołącza skopiowany tekst, podając nominowane przez siebie osoby.

6) Na wykonanie zadania każdy Nominowany otrzymuje 48 godzin.

 

Julia Miernowska z klasy IA wyróżniona!

Julia Miernowska z klasy Ia wyróżniona w ogólnopolskim konkursie plastycznym:

,,Bezpiecznie na wsi mamy – od 30 lat z KRUS wypadkom zapobiegamy”

 

Konkurs adresowany był do uczniów szkół podstawowych z terenów wiejskich, a jego celem było promowanie właściwych zachowań związanych z przebywaniem i zabawą dzieci na terenie gospodarstwa rolnego. Ośmioro uczniów z klasy I a przygotowało prace konkursowe. Z ogromną radością przyjęliśmy informację, iż nasza uczennica - Julia Miernowska- otrzymała wyróżnienie w województwie, natomiast w powiecie zajęła I miejsce. Należy podkreślić, że praca Julii została wyróżniona spośród 1,8 tysiąca prac nadesłanych ze 193 szkół.

Naszej artystce życzymy dalszych sukcesów oraz rozwoju uzdolnień plastycznych.

 

Przedstawienie teatralne

Uczniowie klas I – III uczestniczyli w przedstawianiu teatralnym „Trzy świnki”. W przedstawieniu wzięły udział: Ola Pańczyk, Ala Gul, Ola Irek, Maja Reczka i Kinga Nowak pod czujnym okiem pani reżyser Marzeny Górskiej. Pani dyrektor Anna Niziałek złożyła wszystkim dzieciom życzenia i obdarowała uczniów „słodkościami”.

 

 

Uczniowie klasy IA integrowali sie w plenerze

W  środę 16 czerwca uczniowie klasy IA w Bogorii pod opieką p. Edyty Utnik i p. Agnieszki Wiśniewskiej udali się w plener.

Wychowankowie- pod okiem wspaniałych animatorów zabaw- bawili się i odpoczywali na łonie natury. Oprócz pieczenia kiełbasek  były wspólne zabawy i zawody sportowe. Spędzanie zajęć na łonie natury w znacznym stopniu przyczyniło się do rozbudzenia zainteresowań przyrodniczych uczniów, poszanowania otaczającej przyrody, przestrzegania ustalonych zasad i utrwalania nawyku  sprzątania po sobie. Po skończonych zabawach wszyscy w wesołych nastrojach wrócili bezpiecznie do szkoły.

Galeria zdjęć

Z kulturą mi do twarzy

Uczniowie z klasy II a pod opieką p. Doroty Machowskiej zakończyli przygodę z Ogólnopolskim Projektem Edukacyjnym „Z kulturą mi do twarzy”. Poprzez realizację zadań wynikających z projektu uczniowie poszerzali wiedzę o otaczającym ich świecie. Działania w ramach projektu pozwoliły na tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość uczniów, prowadzących do poznania wartości i norm społecznych. Przyczyniły się również do kształtowania u dzieci empatii i szacunku wobec osób starszych, rozwijania poczucia estetyki poprzez kontakt ze sztuką. Ponadto wpłynęły pozytywnie na kształtowanie poczucia przynależności do kraju, oraz naszej „małej ojczyzny”, a także wychowanie w duchu wartości, takich jak dobro, piękno, altruizm, patriotyzm.

W projekcie należało zrealizować 20 zadań podzielonych na trzy moduły:

Moduł I – W krainie muz

Moduł II – Piękno regionu

Moduł III – Kocham, lubię, szanuję

Zapraszamy do obejrzenia krótkiej fotorelacji ze zrealizowanych zadań, które oprócz wartości edukacyjnych były pretekstem do świetnej zabawy.

https://youtu.be/DJek3Z4d90U

Klasa II a na podium!

Uczniowie klasy II a Zespołu Placówek Oświatowych w Bogorii pod kierunkiem wychowawcy: p. Doroty Machowskiej z wielkim entuzjazmem wzięli udział w  zorganizowanym przez Młodzieżową Radę Gminy przeglądzie piosenki „Wiosna 2021”. Występ uczniów można obejrzeć pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=XJzEfCaCfLw

Jednocześnie miło nam poinformować, że  I miejsce w kategorii Szkoły Podstawowe zdobyła właśnie klasa IIA z liczbą 485 oddanych głosów. To wielka zaszczyt i radość dla uczniów za docenienie ich zdolności artystycznych. Dziękujemy wszystkim za oddane głosy.