Ogólnopolskie Dyktando Niepodległościowe

29 września 2022 r. PSP w Bogorii przystąpiła do X Ogólnopolskiego Dyktanda Niepodległościowego. Udział w konkursie był dla uczniów przede wszystkim okazją do rozwijania zainteresowań humanistycznych i dociekliwości poznawczej: językowej i historycznej.

W kategorii klas IV - VI do dyktanda przystąpili następujący uczniowie:

  • Filip Głowacki - kl. V a
  • Alicja Gul - kl. V b
  • Julia Stępień - kl. V c
  • Patrycja Gębalska - kl. VI a
  • Kinga Wątroba - kl. VI a
  • Olaf Boruch - kl. VI a
  • Franciszek Ciepiela - kl. VI a
  • Gabriela Adamczyk - kl. VI b
  • Nadia Bąk - kl. VI b

 W kategorii klas VII- VIII dyktando napisały uczennice:

  • Natalia Kmiecik- kl. VIII a
  • Magdalena Kosiarska - kl. VIII b
  • Emilia Orkisz - kl. VIII b

               W młodszej grupie najlepiej z ortografią poradziła sobie Kinga Wątroba z klasy VI a, natomiast w kategorii kl. VII - VIII najlepsze umiejętności ortograficzne zaprezentowała Natalia Kmiecik. Wszystkim uczestnikom serdecznie dziękujemy za udział w konkursowym dyktandzie.
Szkolnym koordynatorem X Ogólnopolskiego Dyktanda Niepodległościowego jest pani  Grażyna Czerwik.

.

Rok szkolny 2022/2023

Komunikat do absolwentów klas ósmych!

Do dnia 29 lipca 2022 roku należy złożyć komplet dokumentów do przyjęcia do szkoły ponadpodstawowej  (liceum ogólnokształcącego i szkoły branżowej I stopnia):

- oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej,

- oryginał zaświadczenia z wynikami egzaminu,

- kartę informacyjną ze szkoły podstawowej,

- kartę zdrowia,

- dwa zdjęcia (do legitymacji i identyfikatora).

,,ZŁOTY SEMAFOR” po raz kolejny dla ZPO w Bogorii

          20 czerwca 2022 r. uczniowie klasy IIA wraz z opiekunami: p. Edytą Utnik i p. Agnieszką Wiśniewską wzięli udział  w gali finałowej II konkursu Małych Form Teatralnych o ,,Złotego Semafora" dla klas I-III szkół podstawowych gminy Bogoria. Statuetka „Złotego Semafora” kolejny już raz trafiła w ręce uczniów klasy IIA. To wielki zaszczyt i wyróżnienie. Ogromne podziękowania dla dzieci, ich rodzin, nauczycieli, wychowawców, mieszkańców gminy Bogoria za oddane głosy w walce o „Złotego Semafora” przyznanego głosami publiczności.

          Po uroczystym wręczeniu nagrody głównej wychowankowie wzięli udział w interaktywnym programie aktorskim ,,WŁAŚNIE LECI SHOW DLA DZIECI" w wykonaniu artystów z częstochowskiego Teatru ,, Małego".

    Galeria zdjęć

Wyjazd edukacyjny do fabryki czekolady w Rzeszowie i udział w warsztatach garncarskich

           9 czerwca 2022 roku uczniowie klasy IIA wraz z opiekunami: p.Edytą Utnik i p.Agnieszką Wiśniewską wzięli udział w wyjeździe  edukacyjnym do fabryki czekolady w Rzeszowie. Poznali historię czekolady, historię Firmy M.Pelczar Chocolatier, degustowali czekolady w trakcie trwania prezentacji, zobaczyli drzewo kakaowca, plantacje kakao i miejsca upraw, proces produkcji czekolady od ziarna do tabliczki, obejrzeli ziarna kakao z różnych zakątków świata, odgadywali różne nuty smakowe występujące w czekoladzie, poznali maszyny i urządzenia do produkcji czekolady, zobaczyli produkcję czekolady na żywo, największą czekoladową fontannę w Polsce, obejrzeli film “Pochodzenie kakao i historia kakao i czekolady”. Dodatkowo w czasie wolnym dokonali zakupu pysznych czekolad, pralin, lodów i wielu innych smakołyków, pamiątek z fabryki czekolady, skorzystali bezpłatnie z placu zabaw dla dzieci i intaraktywnej podłogi.

Ponieważ dzieciom marzyły się warsztaty ceramiczne, ale takie, w których będę mogli samodzielnie toczyć na kole, toteż udali się do Medyni. Mieli okazję uczestniczyć w warsztatach ceramicznych i to w kolebce podkarpackiego garncarstwa – w Medyni Głogowskiej.

To był wyjazd pełen niesamowitych wrażeń.

Galeria zdjęć

GRA TERENOWA „BEZPIECZNA WIEŚ” DLA TRZECIOKLASISTÓW

          W dniu 9 czerwca  klasy  trzecie pod opieką swoich wychowawców – p. D. Machowskiej i p. D. Bonarek miały spotkanie z przedstawicielami Placówki Terenowej KRUS w Staszowie.

          Uczniowie odbyli szkolenie dla dzieci w  formie gry terenowej pt. „Bezpieczna wieś” na temat bezpiecznego zachowania się dzieci w gospodarstwie rolnym. Podczas spotkania przedstawiono także uczniów z zagrożeniami jakie mogą napotkać na wsi oraz sposobami zapobiegania im. Trzecioklasiści zapoznali się z wykazem czynności jakich nie mogą wykonywać do 16 roku życia, ze zwróceniem szczególnej uwagi na zagrożenia występujące podczas obsługi zwierząt gospodarskich. Dla wszystkich uczestników spotkania przygotowane były upominki od KRUS w formie kolorowanek przypominających o rozsądnym zachowaniu podczas zabaw na wsi.

          Uczniowie byli bardzo zaangażowani w zadania postawione im podczas wyżej wymienionej gry i aktywnie uczestniczyli w rozmowach tematycznych. Było to ciekawe doświadczenie, które szczególnie na czas zbliżających się wakacji pozostanie w pamięci trzecioklasistów, by te wakacje spędzili bezpiecznie.

Galeria zdjęć

Międzynarodowy projekt edukacyjny realizowany przez klasę III a

      Uczniowie klasy III „a” pod nadzorem wychowawcy przystąpili w roku szkolnym 2021/2022 do udziału w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym „Z kulturą mi do twarzy”.

Projekt powstał w oparciu o aktualną Podstawę Programową oraz kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2021 /2022  (punkt 1 – wspomaganie wychowawczej roli rodziny; punkt 2 – wychowanie do wartości, zaangażowanie społeczne;  punkt 3 – wprowadzenie w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacja patriotyczna, poznawanie polskiej kultury).

          Dzięki projektowi uczniowie wspólnie odkrywali świat wartości, kultury i sztuki oraz  poszerzali wiedzę o otaczającym świecie i doskonalili różnego rodzaju umiejętności.

      Działania w ramach projektu pozwoliły na tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość uczniów, prowadzących do wdrażania wartości i norm społecznych w codziennym życiu.  Przyczyniły się również do kształtowania u dzieci empatii, szacunku do drugiego człowieka, rozwijania wrażenia estetyki poprzez kontakt ze sztuką. Ponadto wpłynęły pozytywnie na kształtowanie poczucia przynależności do kraju oraz naszej „małej ojczyzny”.