Jak odpowiadać na trudne pytania dzieci związane z koronawirusem?

SZANOWNY RODZICU!

                Koronawirus w Polsce jest tematem, który nie schodzi z ust wszystkich, zarówno dorosłych jak i dzieci . Dlatego tak ważne jest, aby w tym okresie wesprzeć dziecko i minimalizować jego obawy. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje) skierowała do rodziców ciekawy artykuł , w którym podpowiada jak odpowiadać na trudne pytania dzieci na temat sytuacji związanej z koronawirusem. Poniżej przedstawiamy wybrane fragmenty z artykułu, które mogą Rodziców wesprzeć w tej niecodziennej rzeczywistości :

Jak motywować i wspierać dzieci do systematycznego uczenia się online?

Szanowni Rodzice!

Jak motywować i wspierać dzieci do systematycznego uczenia się online?

            Obecna sytuacja obsadziła nas w cyfrowym świecie bardziej niż zwykle. Nauczanie zdalne jest dla nas czymś nowym. Co więcej, niesie ze sobą zmiany w naszych środowiskach rodzinnych. Dotychczasowy styl życia i funkcjonowania rodzin uległ całkowitej zmianie. Rodzice nie mogą polegać na szkole w ujęciu "fizycznym" jako miejscu, które pilnuje ich dzieci oraz prowadzi w procesie edukacyjnym.

            Wychodząc naprzeciw tej trudnej sytuacji, pozwalam sobie przedstawić kilka wskazówek na ten wyjątkowy czas:

Fonoholizm, czyli jak oduczyć dzieci ciągłego wpatrywania się w telefon

Fonoholizm, czyli jak oduczyć dzieci ciągłego wpatrywania się w telefon

Z badań wynika, że ok. 95% dzieci używa telefonów komórkowych, z czego połowa aktywnie z nich korzysta kilkadziesiąt razy dziennie. Coraz częściej określa się współczesne dzieci mianem pokolenia pochylonych głów. Zastanówmy się, dlaczego dzieci tak lubią korzystać z telefonów i jak oduczać ich tego przyzwyczajenia?

Czynniki narażenia na uzależnienie od telefonu

Zjawisko notorycznego spoglądania w mini ekran obserwujemy niemal wszędzie: w placówkach publicznych, na ulicy, w sklepach, środkach komunikacji publicznej. Zatem określenie - pokolenie pochylonych głów, staje się niepodważalnym faktem. Świadomi nauczyciele, a także rodzice uczniów grzmią na alarm zwłaszcza, że nader często skarżą się na swoją bezradność wobec problemu.

Nie ulega wątpliwościom fakt, że niektóre dzieci są bardziej od innych narażone na uzależnienie od telefonu komórkowego. Problem warunkują m.in. takie czynniki, jak:

„Nienawidzę cię! Idź sobie!” Jak sobie radzić z małym buntownikiem?

Wszystkie dzieci przechodzą okresy intensywnego rozwoju psychofizycznego. Zmiany fizyczne postrzegane są jako zjawisko oczywiste i pożądane, ale zmiany w psychice i emocjach to dla dorosłych nie lada wyzwanie. Dzieci zamieniają się bowiem w małych buntowników. Co warto wtedy robić, a czego robić nie należy?

Zrozumieć dziecko

Dzieci chcą wyrażać siebie i być usłyszane w każdym wieku. Chcą także kontrolować swoje życie, nawet jeśli sprowadza się to do wyboru koloru ubrania. Przez cały czas badają otoczenie i zachowanie dorosłych, których później naśladują. Sprawdzają, gdzie leżą granice i jak daleko mogą się posunąć. Swoim zachowaniem manifestują różne potrzeby i emocje. A przecież nie potrafią jeszcze komunikować się tak jak dorośli. I przeżywają napięcia, których nie potrafią rozładować. Stąd bierze się ich hałaśliwość, pyskowanie, kłótliwość oraz agresja słowna i fizyczna. Kiedy mówią: „Nienawidzę cię”, „Idź sobie” czy „Nie chcę cię znać”, w rzeczywistości mówią: „Jest mi trudno”, „Nie wiem, co się ze mną dzieje”, „Nie wiem, co robić”.

Prawa i obowiązki rodziców

PRAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW

          

          Dziecko do ukończenia 18 roku życia pozostaje pod władzą rodzicielską, ponieważ nie jest zdolne do samodzielnego prowadzenia swoich spraw.

Władza rodzicielska to prawa i obowiązki rodziców względem dziecka.

Regulamin korzystania z szafek szkolnych

Regulamin

korzystania z szafek szkolnych

w Zespole Placówek Oświatowych  w Bogorii

 

          Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach ( Dz. U. z 2003 r. Nr 6 poz. 69 ze zmianami)