Kucharze w klasie 3 a

          Dnia 13 kwietnie uczniowie klasy 3 „a” w ramach zajęć technicznych wraz z wychowawcą wykonali sałatkę jarzynową. Tym samym uczniowie propagowali i wdrażali się w zdrowy sposób odżywiania. Z pełnym zaangażowaniem dzieci kroiły poszczególne składniki, wspólnie je mieszając.

          Najprzyjemniejszym i najbardziej oczekiwanym momentem była oczywiście degustacja. Uczniowie świetnie sobie poradzili z tym zadaniem, a własnoręcznie przygotowana sałatka urozmaiciła Klasowe Śniadanie Wielkanocne, podczas którego złożyliśmy sobie świąteczne życzenia i omówiliśmy tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi .

Było smacznie, zdrowo i kolorowo!!

Galeria zdjęć

Dzień Ziemi

          W dniu 22 kwietnia 2022 roku uczniowie szkoły podstawowej pod opieką p. Z. Komóra przygotowali uroczystą akademię z okazji ,,Dnia Ziemi". Święto Ziemi jest, to dzień, który jednoczy myśli ludzi na całym świecie wokół naszej Planety. Po raz pierwszy Dzień Ziemi obchodzony był 22 kwietnia 1970 roku w USA. Od tamtej pory wszedł on na stałe do harmonogramu imprez w niemal wszystkich krajach świata. W Polsce obchodzony jest już po raz 32. Na zakończenie akademii uczniowie złożyli pewną propozycję, iż chcieliby aby Dzień Ziemi czczony był konkretną pracą dla Niej. Aby świętująca młodzież zamiast deptać i łamać to co pod but w czasie przemarszu wpadnie przysporzyła ziemi zieleni, której coraz mniej, a nam samym tak bardzo do życia potrzebna. Dziękuję.

 

Galeria zdjęć

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

          Corocznie, 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Wiedzy o Autyzmie. Dzień ustanowiony został przez przedstawicieli państw członkowskich Organizacji Narodów Zjednoczonych 21 stycznia 2008 roku. Jego głównym przesłaniem jest podnoszenie świadomości społeczeństwa o problemach osób zmagających się z tym schorzeniem. Dzisiaj ani pewnie jutro nie będzie lekarstwa na autyzm, dlatego trzeba zrobić wszystko, żeby osobom z autyzmem żyło się lepiej. Niestety świadomość społeczna w kwestii autyzmu jest w Polsce bardzo niska.

            Między innymi dlatego także nasza szkoła pod kierunkiem p Doroty Machowskiej oraz p. Agaty Job-Wiktor włączyła się w akcję. Z uwagi na to, że w tym roku ten dzień przypadał w sobotę, wydarzenie obchodziliśmy 4 kwietnia.

          Symbolem solidarności z „autystami” jest kolor niebieski zatem społeczność naszej szkoły w tym dniu włożyła ubrania w tym kolorze oraz przypięła symboliczne wstążki koloru niebieskiego. W Polsce na niebiesko zaświeciły się m.in. Pałac Kultury i Nauki, most Śląsko-Dąbrowski, gmach Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, stadion Arena Lublin czy Katowicki Spodek,

          Zostały przygotowane tablice informacyjne o autyzmie, a na zajęciach z wychowawcą uczniowie zapoznali się z filmem „Amazing things happen”  https://www.youtube.com/watch?v=5n93mDQ8080


Wiosna w klasie Ia

        Wiosna zagościła w klasie 1a i przyniosła wiele wspaniałych wydarzeń. Na Dzień Kobiet - Chłopcy wręczyli Dziewczynkom słodki upominek. Braliśmy też aktywny udział w Tygodniu Kultury Języka. Obchodziliśmy Światowy Dzień Autyzmu. Nauczyliśmy się adresować koperty poszliśmy na pocztę, kupiliśmy znaczki i wysłaliśmy świąteczne listy do naszych Rodziców. Zasialiśmy rzeżuchę, o którą dbaliśmy i jak już wyrosła, zrobiliśmy świąteczne stroiki. Wspólnie wykonaliśmy piękny koszyk świąteczny oraz pisankę. Wszystkim życzymy Wesołych Świąt.

 

Galeria zdjęć

Solidarni z Ukrainą

     Uczniowie naszej szkoły bardzo mocno przeżywają wydarzenia w Ukrainie. Wszyscy chętnie włączyli się w akcję zbiórki potrzebnych artykułów. Wychowawcy wszystkich klas przeprowadzali liczne rozmowy z uczniami na temat sytuacji w Ukrainie.

   Chcąc symbolicznie okazać nasze ogromne wsparcie dla Ukraińców i wyrazić solidarność za ich ogromną odwagę i poświęcenie uczniowie klasy III a wykonali serca w niebiesko-żółtych barwach. Jest to gest solidarności dla wszystkich Ukraińców, którzy w tak trudnym dla nich czasie dzielnie stawiają opór.

Dziękujemy za heroiczną walkę w obronie wolności nas wszystkich!


Dzień Kolorowej Skarpetki

     21 marca jest nie tylko pierwszym dniem wiosny, ale również Światowym Dniem Osób z Zespołem Downa. Uczniowie naszej szkoły z klasy III a pod opieką wychowawcy, p. D. Machowskiej, przyłączyli się do tej ogólnoświatowej akcji.

    Uczniowie zakładając kolorowe skarpetki chcieli zwrócić na siebie uwagę,  tym samym zwracając uwagę na problemy dzieci i dorosłych z Zespołem Downa. Kolorowa skarpetka jest symbolem solidarności z tymi osobami.

     Celem akcji było przede wszystkim uświadamianie uczniów, już od najmłodszych lat, że osoby z zespołem Downa mają takie same potrzeby i pragnienia jak osoby zdrowe. Każdy z nas oczekuje uwagi, miłości, akceptacji i szacunku. Dlatego cel jaki przyświeca tej akcji, to promowanie postawy ceniącej ludzką różnorodność, dzięki której świat jest piękny, kolorowy, nietuzinkowy, ciekawy oraz inspirujący.


Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

    Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego to coroczne święto obchodzone 21 lutego. Zostało ustanowione przez UNESCO 17 listopada 1999 r. Święto ma służyć promocji języka ojczystego oraz uświadomieniu społeczeństwu, jak ważne jest prawidłowe posługiwanie się językiem ojczystym w życiu codziennym.

    Z tej okazji na zajęciach w klasie III a uczniowie wraz z wychowawcą rozwiązywali łamigłówki, rebusy oraz zabawy interaktywne. Uczniowie odczytywali łamańce językowe – wierszyki przepełnione trudnymi do wyartykułowania słowami polskiego. Był to dzień dobrej zabawy, ale przede wszystkim okazja do pielęgnowania naszego języka ojczystego.


Mistrz Tabliczki Mnożenia

Matematykę spotykamy wszędzie. Trzecioklasiści naszej szkoły wiedzą, że matematyka to nie tylko trudne zadania, suche liczby i abstrakcyjne figury, ale również znakomita i pasjonująca zabawa.

W marcu obchodziliśmy w naszej szkole Święto Matematyki. Nauczyciele i uczniowie klas trzecich również pragnęli włączyć się w tę ogólnopolską akcję. Stąd pomysł na wyłonienie wśród uczniów klas trzecich Mistrza Tabliczki Mnożenia. Do eliminacji przystąpili wszyscy uczniowie uczęszczający do klas trzecich, spośród których wyłoniono najlepszą szóstkę, bezbłędnie i najszybciej rozwiązującą działania z tabliczki mnożenia.

Wśród sześciu najlepszych osób zwycięzcą i jednocześnie Mistrzem Tabliczki Mnożenia okazał się uczeń klasy III a – Igor Feledyn. Zwycięzcy serdecznie gratulujemy.